AutoScout24 verwerft een meerderheidsbelang in AUTOproff

We zijn trots om aan te kondigen dat Europa's grootste online automarkt AutoScout24 een meerderheidsbelang verwerft in AUTOproff. De transactie zal een digitale reus in de autohandel creëren met de combinatie van Europa's grootste online automarktplaats en Europa's snelst groeiende digitale B2B-handelsplatform voor gebruikte auto's. De overname zal de diensten van AutoScout24 uitbreiden en autodealers helpen bij het kopen en verkopen van alle soorten gebruikte auto's in heel Europa.

Foto van Jesper Ratza

AutoScout24 helpt bij het snel uitbreiden in Europa

Jesper Ratza Hansen, CEO en oprichter van AUTOproff: "Ik heb AUTOproff in 2013 opgericht met als doel het gemakkelijker en aantrekkelijker maken om in gebruikte auto's te handelen en autodealers te helpen zowel de omzet als de inkomsten te vergroten. Onze samenwerking met AutoScout24 zal ons helpen om onze B2B-oplossingen snel uit te breiden in heel Europa. En Europa's eerste one-stop C2B-B2B-B2C-handelsoplossing voor gebruikte auto's mogelijk te worden. Ik ben trots als enthousiast over waar dit partnerschap kan bijdragen met betrekking tot toekomstige groei en verbetering binnen Europese autodealers."

Met AUTOproff vergroot AutoScout24 haar aanbod van digitale oplossingen

AutoScout24, Europa's toonaangevende online marktplaats voor auto's, is een overeenkomst aangegaan om een ​​meerderheidsbelang te kopen in AUTOproff (Veilinggroep A/S). Na de transactie zal het management van AUTOproff een groot aandeel in het bedrijf behouden en het bedrijf in de toekomst blijven leiden onder de naam AUTOproff. De transactie zal naar verwachting in het tweede kwartaal van 2022 worden afgerond.

De overname voegt online B2B autohandel toe aan AutoScout24's aanbod van digitale oplossingen en stelt autodealers in staat om auto's digitaal te verhandelen in heel Europa. Met de overname van AUTOproff krijgen de 44.000 dealerklanten van AutoScout24 toegang tot een extra reeks voertuigen en nieuwe innovatieve oplossingen die de efficiëntie van hun inruil- en gebruikte autohandel beleid zullen verhogen.

Eersteklas oplossingen voor de B2B auto-industrie

Door de combinatie van AUTOproffs data en technologische middelen van AutoScout24 zal de samenwerking ook leiden tot een reeks nieuwe digitale diensten die Retail klanten zullen helpen bij het digitaliseren en uitbreiden van hun occasionbedrijf.

Edgar Berger, CEO van AutoScout24: "AUTOproff is de perfecte aanvulling op AutoScout24's aanbod van digitale oplossingen voor de auto-industrie. AUTOproff is opgericht door autodealers voor autodealers en levert vandaag de dag eersteklas oplossingen voor de B2B-handel. Met deze overname wordt AutoScout24 een digitale 'one-stop-solution' voor zowel retail- als groothandelsauto's in Europa."

Vorige
Vorige

Verkoop van occasions daalt door schaarste, AUTOproff houdt veiling aanbod hoog.

Volgende
Volgende

Frans Verschuur: ‘Ik kies voor AUTOproff vanwege de service en de aantrekkelijke prijzen’